Based on true events, Marco explores the story of a concentration camp deportee who never existed. Enric Marco, an immensely charismatic man who, for years, was able to maintain, before public opinion and his own family, a deeply complex lie: that he had been a prisoner in a Nazi concentration camp. A man who rose to the presidency of the Spanish Association of Holocaust Victims, who became a prominent and admired figure for his supposed bravery and suffering. Until one day, a historian discovered that his survival story was, in fact, a complete lie.