Hildegart is conceived and raised by her mother Aurora to become the woman of the future, turning her into one of the most brilliant minds of 30’s Spain as well as a reference on female sexuality. At the age of 18, Hildegart meets Abel Vilella, who will help her to explore a new emotional world and extricate herself from the grip of the maternal nest, while Aurora is afraid of losing control over her daughter. Things come to a head between the two women one summer night in 1933, putting an end to the 'Hildegart Project'.