A few years ago a man appeared, claiming to speak an ostensibly lost language: Chaná. In only a short time dictionaries were published and the language was completely recovered. This man also situated the Chaná people in the same place where the descendants of the Volga Germans, in the Entre Ríos province, are today inexorably losing their dialect.