Granada, in the late 90s. In full artistic and cultural swing, an indie music group is at its lowest point: the bassist leaves the band looking for his place outside music and the guitar player is caught up in a dangerous spiral of self-destruction. Meanwhile, the singer is faced with a complicated process of writing and recording his third album. Nobody knows that this album will forever change the music scene of the whole country. This is (not) a film about Los Planetas.