Oh Canada is the story of Leonard Fife, an exile who fled to Canada during the Vietnam War. In the winter of his life, Fife gives a final interview to one of his former students to tell the whole truth about his life. A confession filmed in front of his wife. Based on the text by Russell Banks, the film explores the life of an erratic and cowardly man who sought refuge in Canada without political intentions. Schrader weaves a tale of memory and repentance, reflecting errors of the past and the desire for redemption.