María, an actress, heads for Puerto Williams to star in a movie. A bad storm prevents the film crew from arriving on time, leaving her to get by on her own. Looking for help to ease her severe back pain, she meets the locals of the world's southernmost city and a pending story in her life. This is the tale of waiting and an accidental encounter between María, the continent's most meridional nature and its inhabitants.