Jazz and decolonization are entwined in this historical rollercoaster that rewrites the Cold War episode that led musicians Abbey Lincoln and Max Roach to crash the UN Security Council in protest against the murder of Congolese leader Patrice Lumumba. It is 1961, six months after the admission of 16 newly independent African countries to the UN, a political earthquake that shifts the majority vote from the colonial powers to the Global South.