Kidnappers have snatched the wife of a prison warden, played by the homeric Oliver Reed. She'll be killed if they don't release the prisoner embodied by Fabio Testi. Eventually the warden and the prisoner are thrown into an unlikely conspiracy when the latter realises that his former gang plans to get rid of him. Poliziesco with the music of Ennio Morricone, programmed in collaboration with the Sitges Festival.