Considered to be the most violent of the Italian crime movies, the protagonist is a sick and sadistic criminal who will kill anyone who stands in the way of his goals. Key movie in Tomas Milian's career in the genre. Henry Silva, usually the murderer in these films, plays the police inspector. The English title is emphatic in its reference to the lead character: Almost Human.