The judge tasked with solving the murder of a respectable citizen from Naples discovers that the victim belonged to an extensive criminal network. The judge wavers between his duty, his principles and the strong pressure meted out by the political authorities and the upper-crust. Based on true cases of the struggle against Neapolitan organised crime.