The long journey of Parthenope’s life, from her birth in 1950 till today. A feminine epic, devoid of heroism but brimming with an inexorable passion for freedom, Naples, and the faces of love, all those true, pointless, and unspeakable loves. The perfect Capri summer, the lightheartedness of youth, which ends in ambush. And then all the others: the Neapolitans, men and women, observed and loved, disillusioned and vital, their waves of melancholy, their tragic ironies.