When their father dies, three siblings gather at the family home where they spent their summers as children. They have to decide what to do with the house, something that will turn out to be more difficult than expected. With a sweet & sour tone and dashes of humour, La casa talks about the family, inheritance and the unstoppable passing of time, all under the watchful eyes of the house.