These are dark times in the ancient Chinese empire. Dragons, once friends and wise allies of men, have been hunted down for years and thrown into ironclad dungeons. In a faraway fortress in the mountain regions, a young slave girl helps the last living dragon to escape his captivity and joins him in a quest to retrieve his most precious gift: the last dragon egg, stolen by an evil sorcerer who wants its power to achieve immortality.