Forty years after ETA kidnapped her family and the State tortured and murdered her father, Tamara Muruetagoiena throws herself into the indefatigable search for the truth and justice, while personally telling us about her family tragedy: the revolutionary tax, the fact of her 17-day kidnapping by ETA, her family's falling apart, the State harassment and the political pressure they suffered, the trial, the arrest of her father and mother, the torture endured, the murder... but also her own path, that of knowing the truth and recognising it and of the use of dialogue as the principal means of resolving conflicts.