With this Film Talk, the Festival, together with Euskal Aktoreen Batasuna, wants to focus on the challenges facing the acting industry today. From the replacement of actors and actresses by influencers to hiring based on the number of followers on social networks or the search for natural actors to the potential influence of artificial intelligence on the work processes.
Since June 2023 she has been Secretary General of the EAB (Euskal Aktoreen Batasuna/Union of Basque Actors and Actresses). Born in Navarre, she is an actress, has a degree in history and is the mother of a daughter. She has been a secondary school teacher and director of the two schools in which she has worked.
Eva Leira and Yolanda Serrano joined their professional lives in 2002, casting La flaqueza del bolchevique, directed by Manuel Martín Cuenca, a film for which María Valverde received the Goya for best new actress. That same year it was Carlos Saura with El séptimo día who put his trust in them.
Since then Eva and Yolanda have formed the most sought-after casting team in the Spanish film industry.
During these 18 years they have been responsible for more than 100 films, they have participated in the most important Spanish film productions, and international co-productions have given them the opportunity to work with directors such as Alejando González Iñárritu, Asghar Farhadi, Steven Soderbergh, Ken Loach, Jim Jarmusch...
Sara Mora Garcia holds a Law Degree from the Universidad Autónoma de Madrid. She has been legal advisor to UAM and FAAEE and is currently legal advisor to CONARTE, UARM and AAAG. She has been a speaker at the Subcommission of Culture for the elaboration of the recommendations of the Statute of the Artist and participates in the working groups for the development of these recommendations and in the collective bargaining of the sector.