In one of his first works, Landrían presents a series of snapshots of everyday life in a district of Havana (Old Havana) while drawing an extraordinary portrait of Cuba, its melting pot of races, santería, generations, collapse of the social classes with the arrival of new socialism. Fidel Castro is said to have labelled the film as "frenchified".