On 3rd May, in a country home in Santa Fé, a small town in the heart of Camajauní, Cuba, the Fusté family, descendents of Cimarron slaves, celebrates the Exaltation of the Holy Cross in a unique religious ritual combining Yoruba, Christian and spiritualist elements. The ritual exorcises the dead and invites them to possess the bodies of the living in order to invoke rain and harvests.