In Santiago it is much more obvious that Cuba is an island in the West Indies. It is the city of history and the city of myth. Haiti and its revolution, pirates and earthquakes have left their mark on Santiago, on the life of the man of Santiago, with its steps. In Santiago de Cuba you must make your way up, up, up before falling into the Carnival.