Political satire-cum-historical and educational rundown of violence in the USA under the mandate of Lyndon B. Johnson, from 1963 to 1969. Reusing a variety of archive footage and interviews, the film analyses US policy, by looking back at the murders of Martin Luther King Jr., John and Bob Kennedy.