A lively and joyful tribute to the dance culture of the Cuban people. With an original score by the famous composer Pello El Afrokán, Mozambique, the film is a sweeping celebration of Havana's musical nightlife. The movie was considered provocative, at a time when the Revolution was pushing the population to increase economic production.