A new community teacher confronts the differences and conflicts surfacing in her love affair with a worker from the Miraflores district, result of the early efforts of the Revolution to get rid of the more deprived neighbourhoods. The film embraces and expands upon the myriad concerns explored by the moviemaker in her earlier short films to reveal the complexities of discrimination, revolutionary modernisation, race and gender.