With testimonials by former prisoners, relatives and experts, extensive archive material, animations and moving re-enactments, Traslados completes the jigsaw of witnesses, science and coincidences that prove the existence of the most cruel and effective way of killing and disappearing people executed by Argentina’s last Civic-Military Dictatorship in 1976-1983: the Death Flights.