Madrid, 1936. Miguel Gila lives peacefully and happily with his grandparents in a humble attic. But the outbreak of Civil War forces Miguel, along with his friend Pedro, to go and fight. There Gila survives misery, battles, a firing squad and jail thanks to his humour. Because of this unique way of interpreting the world around him, Gila will become one of the most popular comedians in Spain and Latin America.