Machado is a Colombian immigrant who has been living in France for years, where he works as a grape-picker. He barely earns enough to cover Europe's high cost of living. An acquaintance introduces him to Madame Chiara, gemstone collector who hires him to go to Colombia and steal an emerald. Despite Machado's insistence of the danger involved in his returning to Colombia, Chiara convinces him to go by offering him a sum of money he can't refuse. In Colombia he will have to cope with the bustling life of central Medellín and nature in the mountains. While travelling through Colombia he is involved in a crime committed by a pilot and will try to double-cross Chiara by looking for someone else to buy the emerald.