4th February 1975. It's the first day of the historic actors strike that would bring the country's theatre activity to a halt for nine days. They demand one day off a week. What started out as a demand develops into political challenge. Concha Velasco, Ana Belén, Tina Sainz, Juan Diego and José Sacristán are some of the artists who risked their careers and their freedom. This is the story, narrated by its protagonists, as it has never been told before.