Audiences today are so familiar with movies that we anticipate certain results from each genre. Noir, and in this case Neo-noir, is a genre marked by its mood. The Slip utilizes the formal aspects of film to create this mood, endowing human interactions, pedestrian movement, and landscapes with extrinsic intrigue. After all, something is bound to happen...