Hordes of evangelists pray for Jesus to intervene, while in Amazonia thousands of COVID victims are buried in mass graves. A wave of Bolsonaro supporters storms the headquarters of the three powers demanding military intervention. The televangelists promise wealth and happiness in this world, provided that their followers help them to take power. In Apocalypse in the Tropics we see a Brazil ripe for falling to pieces in the name of faith.