Laura, an introverted thirteen-year-old girl, arrives in a small, secluded town enveloped by eerie palm plantations and an imposing forest. As she starts her new life there with a reconfigured family, Laura glimpses a hidden world where a chilling legend about a forest-dwelling beast that preys on women circulates. At first, she dismisses it as a childish fantasy, but when she meets the radiant Daniela, their friendship quietly ―but surely― takes her on a journey that unravels the true nature of the beast.