Interrupting the silence, punctuated by the late summer rain, a group of boys shatters the matriarchal memory of an old bedroom. In the face of impending danger, the older boys vie for leadership. As the afternoon stretches on with the intensity of the rain and the heat inside rises, they resort to violence. In the vulnerability of a wounded body, Chico, the young misfit, encounters a tragic portent of desire.