Celeste is only 15 years old when her life changes unexpectedly. Not only is the young girl faced with painful mourning, but she also has to cope with a family in crisis. The desert that once embraced her has now become a foreign place. In a world of adults, Celeste works through her changes while the country rocks between the dictatorship and the return to democracy.