In a Cuban town, Visman, a young boy obsessed with historical fantasies takes refuge in them to explore the complexity of his family ties and the social environment. Tasked with caring for his disabled father single-handed, he will try to bring his epic story to life while sparring with everyday adversities and looking for a way out in a crumbling world.