January 1964, the author of the novel Tiempo de silencio, Luis Martín-Santos, dies in a tragic car crash. On the 60th anniversary of the accident and the 100th year since his birth, we follow his children on a voyage to reconstruct the writer, the psychiatrist, the man behind the work that turned him into a literary promise. A journey through the figure of Martín-Santos, his peculiar view of post-war Spain and his work hidden for years based on partly unpublished texts.