The ability of artificial intelligence to accurately replicate human actions and reasoning is increasingly shaping human life. This fundamental transformation directly impacts cultural industries and the regulation of image production, necessitating changes in legislation and consensus among professionals. The blend of enthusiasm and concern surrounding this technology—once a mere facilitator but now something far more significant—invites reflection on its influence on our daily lives.
AC is a strategist, conference curator, host, moderator & speaker. They founded The Catalysts, an agency for innovative & creative players working at the crossing of Digital Tech, Film/XR, Music/Sound, Design & Culture, to turn conferences into sites of knowledge exchange and co-creation.
Margarita Grubina is the VP of Business Growth at Respeecher, an Emmy-winning Ukrainian AI voice cloning company. She drives client relations and business applications. She also contributes to industry conferences and panels, sharing insights from her experience with emerging tech and high-demand production projects.
Ignacio Lacosta is a distinguished professional in technical direction and visual effects supervision. With experience in over a thousand films, TV series, and commercials, his international career has been successful, and his work has received numerous awards at international festivals.
Judith Membrives i Llorens is pursuing a PhD in Society, Culture, and Technology, researching AI ethics and epistemology at the UOC. She is also responsible for technology and human rights at Lafede.cat and a founding member of Algorights. She has worked in technology consulting and advising startups, with over 14 years of experience in the field of technological innovation.