An honest man who lives and works in Milan returns to his native Sicily for a holiday, a situation taken advantage of by the director of his company to send a package to the local Mafia boss. From here on in, the character played by Alberto Sordi finds himself caught up in the organised crime business. Golden Shell at the San Sebastian Festival in 1963.