Cavallero is a man of seemingly respectable appearance, catholic and conservative. However, he and three friends are in fact a band of thieves who rob banks in several Italian cities. A study of the Milanese criminal underworld based on the heists and murders committed by the Cavallero gang in the second half of the 60s.