In a region of Southern Italy, a murderer kills several judges. The inspector brought in to solve the case finds himself following the steps of a pharmacist sentenced for poisoning. An example of Francesco Rosi's thrillers based on a novel by Leonard Sciasci and featuring one of the stars of the French polar, Lino Ventura.