A young judge is sent to the small Sicilian town of Capodarso. His mission will be to apply the law in a community accustomed to operating according to the Mafia rules and to living in a permanent state of insecurity. He soon realises that he's on his own and that the locals are not about to collaborate. Based on a magistrate's autobiographical novel.