A Roman police commissioner witnesses how arrested criminals avoid jail by invoking an assortment of legal dodges. The only solution for him is to become an angel of death. The film unites four of the heavyweights in the genre (the actors Tomas Milian and Maurizio Merli, the director Umberto Lenzi and the screenwriter Dardano Sacchetti) while entertaining a themed dialogue with another title in the season: La polizia ringrazia.