Fipresci Grand Prix
Bella Baxter is a young girl brought back to life by the brilliant and unorthodox scientist Dr. Godwin Baxter. Under Baxter's protection, Bella is eager to learn. Hungry for the worldliness she lacks, Bella escapes with Duncan Wedderburn, a sophisticated and wicked lawyer, on a dizzying adventure across continents. Free from the prejudices of her time, Bella becomes steadfast in her determination to stand up for equality and liberation. The film is based on the book of the same name by Alasdair Gray.