A man's body turns up on a Barcelona beach with a message tattooed on his arm: "I was born to revolutionize hell". Detective Pepe Carvalho is put in charge of the case, taking him from the back streets of Barcelona to the Amsterdam canals, with no effect whatsoever on his peculiar investigation methods.