In the 9th century, 17-year-old Emma is named Abbess with the intention of repopulating and Christianising border territories in conflict with the Moors. Arriving at the abbey, she will have to overcome the lack of trust awakened by a woman determined to complete her mission, leading to her confrontation with the nobility, peasants and even the other nuns. Despite it all, Emma will prove that it is possible to challenge the established power structures, even if she will pay dearly for her success...