Pepa, Antoñita, Pepi, Esperanza, Remedios, Kiska, Catalina and Rafaela are women between the ages of 68 and 97 from Seville's Triana district. All share a dream: they want to be monologuists, to enjoy success in the world of showbusiness and to defend the right of older women to respect and visibility. They have therefore created a show entitled Orgullo vieja. The film follows the process of creating the company, the rehearsals, the premiere in Seville and their travels throughout Andalusia.