Putting himself in front of the camera, Chinese film student Kai attempts to reveal the complexities of his friendship with Hal, an older African American spare change newspaper vendor he met upon his arrival in the U.S. As they reenact the events that happened a year ago, both begin to struggle with the authenticity and ethical issues of the project. However, no documentary form can claim moral superiority.