In 1970s Australia, Grace's life is troubled by misfortune and loss. When her family unit falls to pieces and she is separated from her twin brother, Gilbert, she turns to hoarding ornamental snails to ease her loneliness. Grace finds hope when she strikes up a friendship with an elderly eccentric woman called Pinky, who gives her the courage to come out of her shell and step away from the things that overcrowd her home and her mind.