John Crowley presented his first feature film, Intermission, in the New Directors section in 2003, before going on to direct Andrew Garfield in his first film, Boy A, in 2007. Twenty years later, this conversation follows the development of both careers over the years, delving into their reunion and how they went about the process of directing and acting while making the film they now present at San Sebastian, We Live in Time. Nick Payne, screenwriter of the film, will also take part in the talk, offering his view of screenwriting.
John Crowley (Cork, Ireland. 1969) directed his first feature film in 2003, Intermission, followed by Boy A (2007), selected for the Panorama section of the Berlin Festival, where it won the Ecumenical Jury Prize, Is Anybody There (2008) and Closed Circuit (2013). His next work, Brooklyn, was nominated for the Best Film, Best Adapted Screenplay and Best Actress Academy Awards and landed the Alexander Korda Award for Outstanding British Film of the Year at the BAFTAs. In 2019 he premiered The Goldfinch. For television he has directed, amongst others, two episodes of the second season of True Detective and the episode Beyond the Sea of the sixth season of Black Mirror.