Coinciding with the 40th anniversary of the birth of the iconic TV show La bola de cristal / The Crystal Ball, the documentary focuses on its creator, a woman ahead of her time, modern and courageous. Los poderes de Lolo looks at the impressions of her children, friends and work colleagues. Javier Gurruchaga, Kiko Veneno, Loquillo and Anabel Alonso, among others, remember what it was like to work in La bola with Lolo Rico, a woman who rebelled against the traditional role assigned to her by society.