Martha (45), a mother who lost trace of her son in the arm conflict, receives the news that no bone match was found in the last exhumation in which she had taken part. Having exhausted the institutional options, she turns to a group of women who look into such matters where she meets Sandra, who tells her a rumour: "in a remote village in the plain, you can ask a dead person for a favour". With Sandra, the two set out on a journey in search of answers, blurring the line between the living and the dead. Mothers who look for their children, children who look for their mothers: two parts of a same torment come together in the quest for peace.