Los domingos / Sundays tells the story of Ainara, an idealistic and brilliant 17-year-old who has to decide what university degree to pursue — or at least that's what her family hopes she will do. However, the young woman says she feels increasingly closer to God and is considering embracing the life of a cloistered nun. The news takes the entire family by surprise, creating a chasm and putting everyone to the test.