On 30th December, 2000, a group of friends sets out to climb the Balandrau mountain. Sun accompanies the mountaineers until, in a matter of minutes, everything takes a dramatic turn. A fierce blizzard known as a torb unleashes the worst storm in the history of the Pyrenees.