Mateo is a small-town vet. Since his son died, he has lived a life of silent routines and nameless guilt. The violence of the place isn’t immediately visible: it sits there, lurking, like a never-ending echo. This fragile balance is broken when Mateo has to heal Morro, the local capo’s injured dog. The animal’s everyday care leads to an unexpected bond: a relationship with neither judgement nor words, that enables Mateo to recover the meaning of life.